BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
;

Saturday, August 29, 2009

Logo merdeka 1988...

Merdeka..ohh..merdeka..hmm dh tba bulan kemerdekaan la plak ea..kadang2 aku tgk hari merdeka zaman aku kecik dulu dh x semeriah ari kemerdekaan pada masa kini..dulu kalu sebut je pasal merdeka mesti la cuti sekolah..mmg la bes nk selebret ari 2..nk pulak ada siaran tv keta berhias..huhuhu..bes oww.panadai lak diorang bt keta 2 jd macam2..tp merdeka la nie cm hambar je..yang ada cuma bendera..nk pulak waktu sekarang, bkan lgu patriotik yang berkumandang tp lagu raya yang lagi sakan aku dgr org pasang..hahaha..al maklum la blan merdeka taun ni jtuh dlm bulan puasa..sume pakat lentok je ek..tp aku kt tnjung malim ni kra bersyukur la x pnas cm kt tmpat aku nu..perlis la..kt sni sjuk je memanjang..x la lth sgt..tp kalau kt perlis 2 paham2 je la, nak kuar rumah pun x sanggup time tgh ari..punya la panas..tp panas 2 kn rahmat jgak,,so aku x ksh sbb dh biasa..hehehe..

k la ni aku nk tunjuk logo kemerdekaan taun aku dikeluar kan dari perut mak aku ke tanah melayu..pada masa ni la logo kemerdekaan berkumandang kt tv x pun kt surat kabar la especely..ni aku show kt korang sume tema logo taun 1988 atau pada korang yang kuar seangkatan sama ngn ngn aku..


Tema : Bersatu
Tema "BERSATU" pada bahagian ini yang berupakan tiga kepala dan satu tubuh adalah digambarkan secara grafik, di mana rakyat Malaysia yang terdiri daripada berbilang kaum haruslah bersatu bagi mengekalkan perpaduan dan keamanan di kalangan rakyat yang berjiwa Malaysia.

Lima jalur merah dan putih ini juga membawa erti rangkaian lima prinsip Rukunnegara yang sentiasa diamalkan oleh penduduk negara ini.

Tiga cabang mengistilahkan konsep Bersih, Cekap dan Amanah yang menjadi asas pentadbiran kerajaan dan amalan kehidupan seharian rakyat Malaysia.

Warna kuning melambangkan sistem raja berperlembagaan yang membawa rakyat bersatu

0 comments: